معجزه بیوتین در رشد و تقویت مو

معجزه بیوتین در رشد و تقویت مو

ویتامین بیوتین نه تنها برای موها مهم است، بلکه اهمیت ویژه‌ای برای همه بدن دارد. در واقع، بیوتین است که تبدیل مواد غذایی مصرف شده به انرژی را امکان پذیر می کند و نقش مهمی در سلامت مو، پوست و ناخن ها و چشم های شما دارد. بیوتین، با نام مستعار B۷ یک ماده مغذی ویتامین B ضروری است که می‌توان آن را به طور طبیعی در برخی غذاها یافت یا به عنوان یک مکمل غذایی مصرف کرد. بیوتین به دلیل مختلفی مهم است، از جمله:

▪︎ مواد مغذی مانند کربوهیدرات ها، پروتئین و چربی ها را به انرژی تبدیل می کند.
▪︎ به تولید کراتین کمک می کند، که به سلامت پوست، مو و ناخن های شما کمک می‌کند.

بیوتین برای رشد مو

بیوتین به تولید کراتین، پروتئینی که مو، پوست و ناخن های شما را میسازد کمک می کند. بیوتین درخشندگی مو را افزایش داده و آن را تقویت و محافظت می کند. تمام افرادی که دارای موهای کدر یا آسیب دیده دارند، می توانند از آن به طور روزانه استفاده کنند. بیوتین به خاطر اثرات مثبتش بر روی مو از جمله رشد تارهای ضخیم تر به خوبی شناخته شده است. از آنجایی که بیوتین موها را تقویت می کند احتمال شکسته شدن موها در انتها کمتر است و باعث افزایش و محافظت از طول می شود.
بر اساس تحقیقات انجام شده، بیوتین همچنین به سلامت مو و پوست سر کمک می کند. چرا که بیوتین زیر ساخت کراتین را بهبود می بخشد، پروتئین اساسی که مو، پوست و ناخن ها را می سازد.

حتما بخوانید:  آیا لوازم آرایشی تاریخ انقضا دارند؟ و نحوه تشخیص آن

بسیاری از غذاها حاوی بیوتین هستند، به این معنی که کمبود آن در افراد سالم که رژیم غذایی متعادلی دارند، نادر است. اما در بعضی از افراد کمبود بیوتین می‌تواند باعث بثورات پوستی، ناخن های شکننده و همچنین نازک شدن و ریزش مو شود. این به دلیل نقشی است که بیوتین در تولید کراتین دارد.

نحوه استفاده از بیوتین برای مو بیوتین را می توان به صورت موضعی، معمولاً به عنوان یک عنصر در شامپو، یا به صورت خوراکی به عنوان مکمل استفاده کرد. اما به خاطر داشته باشید که مصرف مکمل ها تنها در صورتی باید انجام شود که تمام ویتامین های مورد نیاز خود را از رژیم غذایی خود دریافت نکنید. بهترین منابع غذایی حاوی بیوتین در اینجا لیستی از بهترین خوراکی های حاوی بیوتین را در اختیار شما قرار می دهیم تا با گنجاندن آنها در رژیم غذایی خود به بهبود رشد موهای خود کمک کنید:

شما می توانید با خوردن گوشت، تخم مرغ، ماهی، دانه ها، آجیل و برخی سبزیجات مانند اسفناج، کلم بروکلی و سیب زمینی شیرین سطح بیوتین سالمی را حفظ کنید.

دوز توصیه شده بیوتین چقدر است؟

مصرف بیوتین بین ۲ تا ۵ میلی گرم در روز ممکن است استحکام و ضخامت موهای شما را بهبود بخشد. اما مهم است قبل از مصرف مکمل بیوتین با پزشک خود مشورت کنید تا تعیین کند چه دوزی برای شما مناسب است.

بهترین زمان مصرف قرص بیوتین

یک ساعت قبل از غذا یا دو ساعت پس از صرف غذا بهترین زمان مصرف قرص بیوتین است. در واقع این ماده مغذی با معده خالی جذب بهتری در بدن خواهد داشت. قرص بیوتین را همراه با یک لیوان آب میل کنید و البته همیشه دستور پزشک در اولویت است و اگر پزشک در مورد زمان مصرف بیوتین دستور دیگری داده است از آن تبعیت کنید.

حتما بخوانید:  کلسیم چیست و چه نقشی در بدن انسان دارد

آیا استفاده از بیوتین برای مو عوارض جانبی دارد؟

طبق تحقیقات انجام شده، بیشتر افراد می توانند مکمل های بیوتین را بدون هیچگونه اثرات منفی مصرف کنند. بیوتین یک ویتامین محلول در آب است، به این معنی که هر مقدار اضافی از طریق ادرار دفع می‌شود و در بدن ذخیره نمی شود. اما عوارض جانبی جزئی از جمله حالت تهوع، اسهال و گرفتگی عضلات ممکن است در افراد ایجاد شود که می توان این عوارض جانبی را با مصرف مکمل همراه با غذا کاهش داد.

آیا بیوتین از ریزش مو جلوگیری می کند؟

طبق گفته متخصصان، بیوتین می تواند با التهاب که یکی از دلایل اصلی ریزش مو است، مبارزه کند. این عامل ممکن است نشان دهد که بیوتین می تواند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای مبارزه با ریزش مو استفاده شود. بنا به نیاز بدن به مواد معدنی میتوانید به مراجعه به سایت دارو بیوتی که وبسایت رسمی داروخانه شبانه روزی دکتر حکمتی می باشد و با خیال راحت نیازهای مورد نیازتان را انجام دهید.

سخن پایانی

به احتمال زیاد شما با مصرف متعادل منابع غذایی متنوع می‌توانید مقدار بیوتین مورد نیاز بدنتان را تامین کنید و نیازی به مصرف مکمل غذایی نخواهید داشت. اگر به تامین مقدار بیوتین روزانه خودتان مشکوک هستید می توانید با مصرف منابع غنی از بیوتین به راحتی نیاز بدنتان را تامین کنید. در نهایت باید گفت اگر دچار مشکلاتی از قبیل ریزش مو و شکنندگی ناخن و نازکی مو نیستید نیازی به مصرف مکمل های بیوتین ندارید و حتما پیش از مصرف هر نوع مکملی حتماً با متخصص تغذیه مشورت کنید.

حتما بخوانید:  در مورد ماده معدنی «روی» یا «زینک» بیشتر بدانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قابل توجه مشتریان عزیز در صورت اشکال فنی در سایت و عدم دریافت سفارشات تا 72 ساعت در چت سایت پیام دهید.
+
خانه
فروشگاه
حساب کاربری من
0 محصول سبد خرید